Ahlan Wasahlan

Sunday, August 7, 2011

Ramadhan Yang Best!

Salam kepada semua...Agak2 da lambat ke nak ucap SeLaMaT BeRPuaSa???
Hurmm...Ahh tak kesah la da lambat ke tak...Aku nak ucap gak "Seelamat Berpuasa" kat semua Muslim yang ngah puasa...
Tahun ni adalah Ramadhan yang paling best bagi aku...Sebab? Hurmm...Sebab ni la 1st time aku dapat sambut puasa ngan family kat rumah...sebelum2 ni berpuasa n berbuka kat Sek(Asrama) n Universiti jek...
Tak dinafikan memang best sambut ni semua ngan kengkawan...tapi kemeriahan sambut Ramadhan ngan family ni lain..Laaaagi Best!!!(Dah mcm Iklan Myvi Baru plak..huhuhuu)...
Bestnya Puasa ngan family ni . . . Tiap hari M.E.N.U lain2...Hari tu berbuka Ikan Pari Bako, Nasi Lemak Sambal Sotong, Nasi Briyani Daging...Semalam plak Mee Sup...Air nya plak tak yah cerita la...Laici, Nenas, Sunquick, Bandung, Carrot Susu...
Mesti korg ingat ni semua beli kat bazar kan??? Ssssori sket eh??? Semua menu ni dimasak sendiri oleh mak ku...Itu yang best sangat tuh...Rumah aku je dah mcm Bazar Ramadhan...So tak yah la sesusah kena pergi Bazar...Nak kena bersesak2 lagi...itu la, ini la...anak mata pon da tuko kpd makanan...biasa tuko jadi $ kan??? Terbalik sudah..Hohohooo
Tapi tak tahu la Ramadhan tahun depan boleh sambut sesama lagi ke tak...macam2 boleh jadi...Ntah kena kerja tempat lain plak ke(sebab skang aku kerja dekat ngan rumah..hahaha), dan yang paling kita tak sangka ntah2 langsung tak sempat nak sambut Ramadhan tahun depan...dah PERGI dulu...mana la taw kan???
Apa2 pon, aku bersyukur sebab diberi peluang lagi untuk menjalani Ibadah Puasa tahun ni...Bersama keluarga n rakan2...So Selamat Menjalani Ibadah Puasa Kepada Anda2 Di Luar Sana... :)

No comments:

Post a Comment